מה אתה מחפש ? אנו כאן לעזור 

הוסף לעגלה

 

השוואת סולמות


סולמות אלומיניום הם מכלי העבודה החיוניים ביותר לאנשי מקצוע ורבים מחזיקים סולם גם בבית, למטרות שונות של תיקונים ביתיים קלים בעצמם. לסולמות שונים יש מאפיינים ייחודיים שמתאימים אותם לסוגי העבודות והמטרות שבשבילן הם נדרשים ולכן בחירת סולם כזה היא חשובה וחייבת להישען על שיקולים מקצועיים.
מומלץ להיעזר בכל מקרה בייעוץ של אנשי המקצוע בחנות שמכירים את התכונות של הסולמות טוב וניסיונם יכול לעזור לכם לבחור סולם שיתאים יותר למטרות שלכם, אם תפרטו על המטרה שלשמה אתם זקוקים לו. להלן הסברים על סוגי סולמות שונים כדי להכיר טוב יותר את תכונותיהם ואת המאפיינים שלהם.


מה חשוב לדעת לפני שבוחרים סולם?


יש סוגים שונים של אלומיניום שמשמש לבניית סולמות ובכל זאת יש הבדל בחוזק, במבנה, במשקל ובתכונות שונות שלפיהן בוחרים את הסולם. חשוב לבחור בחומר האיכותי ביותר וגם לוודא שצורת החיבור שלו מתאימה לכם, יחד עם תפעול נוח ופתיחה נוחה. סולמות הם מכלי העבודה שיש עליהם הכי הרבה אזהרות ולכן זה מחייב לבדוק כל תווית אזהרה כדי להבטיח את בטיחות השימוש בו, מטבע הדברים. טיפוס על סולם אינו כמו טיפוס במדרגות. הוא מחייב נשיאת ציוד, שמירה על יציבות ושיווי משקל, תפקוד נכון מבלי לסכן לא את עצמכם ולא את מי שלמטה וגם לא ציוד ולכן חשוב לבדוק כל סולם על כל ההתוויות וההתניות שיש בו כדי שתוכלו לעבוד נכון ובצורה בטוחה.

כללי בטיחות הם חובה


סולמות הולכים ומשתנים עם השנים וגם אם נדמה לכם כאנשי מקצוע שאתם יודעים בדיוק מה הוסיפו לסולם, מומלץ לוודא עם יועצי החנות שאתם מכירים את כל הפונקציות, מנגנוני הפתיחה והסגירה של הסולם וכיצד לעגן אותו ולחזק את הפתיחה שלו. זה חיוני כדי לא למצוא את עצמכם קורסים עם הסולם בגלל אי קיבוע נכון שלו. תקנות הבטיחות גם קובעות במפורש תקנות עבודה לגובה, ולמרות שסולמות לאנשי מקצוע אינם עבודה בגובה רב בדרך כלל, עדיין תקפים לגביהם אותם עקרונות. עדיף תמיד לפתוח סולם בחנות ולהתנסות עליו ולוודא שאתם יודעים בדיוק כיצד לפרוס אותו, לקבע אותו ולקפל אותו מאשר לפתוח רק בבית או בחנות ולהבין שלא זה הסולם שמתאים לכם. זה גם יבהיר לכם כבר בחנות האם זה הסולם שמתאים לכם וימנע מכם עגמת נפש וצורך לחזור ולהחליף את הסולם שקניתם. זה חשוב במיוחד אם מציעים לכם סולם חדשני ומשופר שטרם ניסיתם בעצמכם ולכן לא בטוח שתדעו לעבוד אתו ולהשתמש בו בצורה בטוחה.


סוגי סולמות ובטיחות


באופן כללי אפשר לומר שסולמות מעטים נחשבים היום לפשוטים. רובם כבר לא סולמות אלומיניום בלבד כמו פעם ולו בגלל תוספי הבטיחות השונים שנוספו להם. זאת משום שתאונות נפילה מגובה הרבה יותר נפוצות מאשר בעבר. היום אפשר למצוא סולמות רבים שבהם יש שדרוגים רבים יחסית לסולם הבסיסי והפשוט ביותר והם אלה שקובעים את מידת ההתאמה של הסולם לכם. שימו לב לפירוט שמופיע על גבי כל אריזה משום שסולמות שונים נותנים לכם מרווח פעילות שונה ומתאימים לסוגים שונים של עבודה, מטכנאים ועד צבעים, מפועלי תעשייה ועד פועלי בניין וכל הטווח שבאמצע. כמו כן, בחירה נכונה של סולם לפי קריטריונים מסוימים היא זאת שמבטיחה את שלומכם וגם את העבודה הנוחה. אם אין לכם ידע רב בסולמות בכלל התייעצו לגבי כל סולם והקריטריונים שלו.


סולמות אלומיניום


סולמות אלומיניום נחשבים לחזקים ביותר והם מגיעים בתצורות שונים, כפולים או בודדים, נמוכים או גבוהים, משלושה שלבים ועד שנים עשר ויותר, לנוחותכם. אלומיניום הוא מתכת חזקה ועמידה שגם קלה לתחזוקה והחשוב ביותר – אינה מחלידה ולכן אין סיכוי שהמתכת תתפורר והסולם יישבר או ייחלש באמצע. כמו כן, חשוב לראות שהוא באמת במשקל שיכול לשאת את המשקל שלכם משום שסולם קל מדי עלול להתהפך תחת כובד משקלכם והציוד שאתם נושאים ולהתהפך כשתעלו עליו. נקודה נוספת היא נקודת המגע עם המשטח שחשוב לוודא שהיא יציבה ואינה מחליקה ולכן יש משטח עמידה. בסולמות רבים יש משטח עמידה – רגליות למניעת החלקה ותוספות ולקיבוע כדי שיתאימו לכל משטח. אם אתם עובדים על משטחים שעלולים לגרום להחלקה ולאובדן יציבות חשוב לדאוג לנקודות קיבוע כאלה. עוד חשוב לקבוע נקודות עיגון. בסולמות בודדים, למשל, משעינים את הסולם אל הקיר או אל עמוד וחשוב שיהיו לסולם נקודות השענה יציבות שלא תיפגע ביציבות של העבודה ותוכלו לעבוד עליו בצורה בטוחה.


סולמות טלסקופיים


סולמות טלסקופיים הם סולמות שיכולים להיפתח לכל אורך שתרצו לפי הצורך ומאפשרים ניוד קל יותר ממקום למקום ופתיחה של כל צד של הסולם לפי תנאי השטח. מתאים במיוחד לעבודה על משטחים לא אחידים בגובהם כמו מדרגות, כדי שאפשר יהיה לעבוד בצורה יציבה ובטוחה. סולם שננעל בצורה חזקה ויציבה, בתקן שמאושר לא רק בישראל אלא גם באירופה ובארה"ב. אם אתם עובדים במקומות שונים מומלץ לרכוש סולם חזק ויציב אבל במשקל נוח וקל יחסית לסחיבה. דווקא בגלל אופן הפתיחה והעבודה אתו חובה לוודא שהוא מצויד בתופסנים או רגליות שמעגנות אותו ומייצבות אותו על הרצפה או המשטח כדי להבטיח יציבות. בגלל הפתיחה והסגירה שלו בגבהים שונים הוא חייב להיות חזק ולכן לא חוסכים בחומר שממנו הוא עשוי והוא חייב להיות איכותי. זה מחייב גם חיבורים חזקים ויציבים של הזקפים והשלבים ונוחים לתפעול.


סולם אלומיניום טלסקופי


סולם אלומיניום טלסקופי מגיע בגבהים שונים ואפשר להציב אותו בכל מקום, לשאת אותו בקלות ממקום למקום לפי משקלו. בגלל האפשרויות המגוונות שלו בפתיחה ובשימוש הוא מחוזק במפרקים שלו וכולל שלבים יציבים ומחוזקים היטב. רצוי לבחור סולם אלומיניום טלסקופי שגם כולל רגליות סיליקון או גומי למניעת החלקה או ציפוי גם על השלבים עצמם.


סולם טלסקופי כפול


סולם טלסקופי כפול הוא סולם מקצועי שמיוצר מאלומיניום איכותי, מכיל חיבורים חזקים ותקניים בין השלבים ובין הפרקים, יכול להגיע ליותר מ-5-6 מטר, קל לניוד וחזק למרות משקלו הנמוך. צבוע בצבע חיזוק אנודייז, שמגן עליו משריטות וממכות ולכן נוח וטוב במיוחד לאנשי מקצוע שמשתמשים בו בתנאי עבודה ושטח קשים. סולם שאפשר גם להשעינו על הקיר וגם להשעינו כסולם בודד.


סולם אלומיניום 4 שלבים


סולם דרגש בסופו עם ארבעה שלבים ועם מעקה בטיחות חשוב במיוחד לשימוש ביתי. סולם חזק מחומר תקני לפי תקנים בינלאומי ובעל ציפוי גומי למניעת החלקה גם של הרגליות וגם על השלבים עצמם.


סולם אלומיניום 5 שלבים


סולם חזק מאלומיניום איכותי ועמיד, שכולל חמישה שלבים שבסופם דרגש. נפתח ונשען אל רגלית וננעל אליה. רגליות למניעת החלקה במשטח עמידה מצופים בחומר נגד החלקה. קל לנייד אותו ולקפל בקלות כדי שאפשר יהיה לאחסן אותו בכל מקום. שימו לב למשקל העומס המותר.


סולם ביתי


סולם מהסוג הפשוט ביותר, מתקפל בדרך כלל אבל יכול להיות יחיד ונשען אל הקיר, תלוי במטרת הרכישה. כלומר, שני סולמות מחוברים למעלה ואפשר לפתוח אותו בזמן העבודה. קונים אותו לפי הצורך להגיע למקומות גבוהים בבית כמו תקרה, החלפת נורה וארונות, ולכן אינו מורכב במיוחד או כולל גם שדרוגים כמו פרקים או אפשרות פתיחה טלסקופית. בגלל נוחות התפעול והתחזוקה שלו עדיף לקנות סולם אלומיניום שמשמש לשנים רבות. אם הוא יחיד ונשען אל הקיר או ארון חשוב לוודא שיש לו נקודות עיגון וקיבוע לא מחליקות.


סולם אלומיניום נפתח


סולם אלומיניום נפתח בנוי משני סולמות נשענים זה אל זה, ומייצבים זה את זה במשקל זהה. חשוב לקנות סולם חזק שיוכל לשאת את המשקל שלכם ואת הציוד שלכם כי הוא מיועד בדרך כלל לעבודה גם במרכז החלל או בשטח פתוח ואין על מה להשעין אותו.

no-lazy